Hai la cățărat în sală cu NoGravity Detalii

A fost odată în 1997 (III)

24 martie 2021

Continuăm una din poveștile tinereții noastre aventuroase. 1997. Ce vremuri!

Prima parte poate fi citită aici.

A doua parte aici.

De la Pietrele poteca urcă lin prin pădure și după circa 1 oră ajungem la Cabana Gențiana. Eram deja obosiți și până la înserat mai erau doar 3-4 ore. Bonus, ningea destul de tare. Am hotărât să nu mergem mai departe și ne-am cazat la prici. Așa că prima noastră zi de aventură s-a rezumat la o oră de mers prin pădure. Ca să ne păstram mândria de „alpiniști” ne-am fi putut amăgi că era aclimatizare, dar până și noi știam că nu era așa.

Ne refacem programul ascensiunii și hotărâm ca a doua zi dimineața să ne trezim devreme și să nu mai pierdem timpul cu micul dejun, să bem doar un ceai și plecăm imediat spre Buta. Așa și facem, ne trezim devreme, mâncăm doi biscuiți, ne bem ceaiul și plecăm. De la Gențiana până în Curmătura Bucurei este o diferență de nivel de aproximativ 600 m, iar poteca urcă printre jnepeni printr-o vale glaciară.

Ninsoarea continuase toată noaptea și zăpada era foarte mare și afânată. Vizibilitatea era totuși bună. Urcușul ni se pare extrem de greu, la fiecare pas ne afundăm cel puțin până la genunchi, dar sunt si multe momente când ne prăbușim în gropi până la piept. Pentru a ne putea extrage din aceste capcane ne săpăm loc și ne răsucim cu rucsacii imenși pe care îi căram, până lărgeam gaura și ne puteam târî afară. Lesne de înțeles, tinichelele pe care le luasem cu noi pe post de colțari nu ne foloseau la nimic, ba chiar se încărcau cu zăpadă și mai mult ne încurcau.

După chinuri mari ajungem la baza ultimei pante spre Curmătura Bucurei. Panta este foarte inclinată, iar zăpada mare și afânată face escaladarea ei un adevărat coșmar. Un metru înaintat era urmat de o alunecare la vale cu zăpadă după noi. Peste doi ani aveam să venim în același loc, într-o școală de alpinism, și toată această pantă era un mare tobogan de gheață. Dacă am fi dat atunci peste un astfel de ghețuș nu cred că scăpam întregi.

Epuizați ajungem pe creasta Curmăturii. Atunci ne-am dat seama ce înseamnă de fapt cornișa și ce stupid a fost răspunsul nostru cu antiderapantele pe care il dădusem cabanierului de la Pietrele.

Chiar sub ieșirea în creastă blugii turcești pe care îi purta  Bebi se făcuseră scoarță și  zăpada fiind pana la brâu, începuseră să i se pună cârcei (da, pe vremea aia mergeam în blugi iarna pe munte; nu aveam bani de altceva).

Mai aveam 10 metri până sus, iar el nu mai putea să îndoaie genunchii. Sincer, nu mai știu ce s-a întâmplat, dar în mod sigur țin minte că era hotărât să-și schimbe pantalonii. Toate acestea se întâmplau pe o pantă extrem de înclinată, cu zăpadă foarte instabilă. Mi s-a rupt filmul până când am văzut niște urme pe creastă; tind să cred că Bebi ori si-a schimbat pantalonii (ceea ce acum mi se pare imposibil pe un tobogan de zăpadă până la brâu), ori și-a luat o altă pereche pe deasupra.

De sus, de pe crestă, priveliștea e superbă, iar pe cealaltă parte se vedea Lacul Bucura înghețat și acoperit de zăpadă, precum și refugiul Salvamont de la marginea lui. De sus am putut vedea cum din refugiu pleca un grup de oameni către Buta. Începem să coborâm și hotărâm să facem popas la refugiu. Deși de sus ni s-a părut aproape, coborârea și traversarea peste lacul înghețat, dar acoperit de aproape 1,5 m de zăpadă, au continuat calvarul urcușului de mai devreme.

Ajungem fără niciun pic de vlagă la refugiu. Prostia de a nu mânca dimineața nu a ajutat deloc. Un drum de 10 minute pe vreme buna nouă ne-a luat o oră!

Era ora 1 ziua, dar nu mai eram în stare să continuăm drumul. Refugiul părea într-o stare foarte bună, așa că am hotărât să rămânem acolo. Deja a doua zi de întârziere.

Prima parte a poveștii poate fi citită aici.

A doua parte a poveștii poate fi citită aici.

Pentru mai multe informații nu ezitați să ne contactați la telefon 0720 328 888 sau email: contact@nogravity.ro

Săptămânal, la NoGravity Club organizăm evenimente social-educative pentru copii și familie. Pentru confortul tău am centralizat într-un singur loc atelierele, taberele și excursiile noastre. Verifică periodic calendarul activităților pentru a-ți putea rezerva din timp un loc la evenimentele noastre

Vezi calendarul
Află primul

Primește ofertele și noutățile pe mail